Hausaufgabe: 2DSDcdf: Kinder und Eltern

I. Benutze den Wortschatz aus dem Kursbuch „Ausblick” S. 74, 75. Übersetze ins Deutsche!

1. Mój tato traktuje mnie niesprawiedliwie, bo ciągle mi coś zarzuca.

2. Jeśli idzie o szkołę, często jest kłótnia z rodzicami.

3. Ogólnie rzecz biorąc nie mogę się skarżyć na moje rodzeństwo.

4. W moich rodzicach przeszkadza mi , że stale narzekają.

5. Moje dzieci są otwarte i szczere, a z drugiej strony leniwe i niepunktualne.

6. Jego siostra jest niechlujna, rozrzuca w pokoju swoje rzeczy.

7. Zdenerwowało mnie, że zostałem przyłapany w kubie, jak paliłem papierosy.

8. Gdy wychodzę, informuję rodziców, kiedy wrócę do domu.

9. Moja nauczycielka poinformowała rodziców, że zostałem wybrany na przewodniczącego klasy.

10. Czy zadajesz sobie dużo trudu i przynosisz dobre oceny do domu?

II. Vervollständige die Sätze:

  1. Wenn ich kleinlich wäre, …
  2. Wenn meine Mutter streng wäre, …
  3. Wenn der Vater nachtragend wäre, …
  4. Wenn ich häuslich wäre, …

Termin: 26.01.2016


Schreibe einen Kommentar

