Extra: Die Prinzen „Be cool, speak Deutsch“: Klassen 3a, 3f

Versucht bitte den Text ins Polnische zu übersetzen! Schreibt im Kommentar! ( Für Freiwillige!)

Der Text:

Die Prinzen  “Be cool, speak Deutsch”

Eins, zwo, drei.

Ich wollte mit der Bahn
ganz spontan
in Urlaub fahr’n
und der Typ sagt:
„Stell’n Sie sich mit der BahnCard am Ticket counter an.
Woll’n Sie InterCity, RailMail oder Metropolitan ?“

„Oh ja, gern. Aber was ist das denn ?“

„Damit fahr’n Sie stress-free zu Ihrem Meeting im First-class-business-Zug,
danach chillen Sie in der Lounge.“

„Oh, das klingt ja gut. Und gibt’s an Board denn auch einen Wurstwagen, mein Freund ?“

„Nee, aber ’n Servicepoint. Da kriegen Sie ’n Snackpack for Wellness !“

Be cool, speak deutsch, can you speak ein bisschen deutsch with me ?
Be cool, speak deutsch with me, maybe then vielleicht versteh‘ ich Sie.

„Guten Tag, ich such‘ ’n Kleinwagen, oder sowas in der Art.“

„Da hab’n wir g’rad‘ ’n Special: Den Roadster hier von smart.
Mit allen accessories, offtouch runner-tools und Hardtop.“

„Ich hatte eigentlich mehr so rot im Kopf.“

„Ja, die gibt’s in bluescreen, green stretchflag und numeric.
Und auch die mit body panels vom showroom – die sind chique !“

„Ja, das mag sein, aber das ist nicht wofür ich mich interessier‘.
Ich glaub‘ ich nehm‘ den Käfer hier.“

„Ach, Sie meinen den Beetle !“

(Yeah)

Be cool (be cool), speak deutsch (speak deutsch), can you speak ein bisschen deutsch with me ?
Be cool (be cool), speak deutsch with me, maybe then vielleicht versteh‘ ich Sie.

Drücken Sie sich bitte etwas klarer aus für mich, denn diese Sprache sprech‘ ich leider nicht.

Be cool, speak deutsch with me, maybe then vielleicht versteh‘ ich Sie.

„Ich hätt‘ gern was gegessen, so zum Mitnehm’n, ginge das ?“

„Woll’n Sie ’n beef bacon barbeque, nuggets, Whopper oder was ?
Wir haben cheeseburger, sandwiches, snacks und auch french fries…“

„Haben Sie auch Pommes ? Rot-weiß ?“

„Das sind baked potato skins mit Mexican hot sauce und chili cheese.
Dazu mash and gravy, coleslaw…“

„Hör’n Sie auf, das klingt ja fies !
Haben Sie keinen Wurstsalat mit richtig dicken Stücken ?“

„Oder wie wär’s mit chicken ?“

„Ich will nichts schicken ! Ich will was essen !“

Be cool (be cool), speak deutsch (speak deutsch), can you speak ein bisschen deutsch with me ?
Be cool (be cool), speak deutsch with me, maybe then vielleicht versteh‘ ich Sie.

Was Sie erzähl’n, klingt ja gut. Sie haben sicher recht.
Doch irgendwie versteh‘ ich Sie so schlecht.

Be cool (be cool), speak deutsch (speak deutsch), can you speak ein bisschen deutsch with me ?
Be cool (be cool), speak deutsch with me, maybe then vielleicht versteh‘ ich Sie.


6 responses to “Extra: Die Prinzen „Be cool, speak Deutsch“: Klassen 3a, 3f

  • Ola W. 3f

    Raz, dwa, trzy.
    Chciałem pociągiem
    na pełnym spontanie
    wybrać się na urlop
    i facet powiedział mi:
    „Proszę stawić się z Kartą Pokładową Niemieckich Kolei Federalnych w kasie biletowej. Chce pan jechać Intercity, RailMail albo Metropolitan? “
    „O tak! z przyjemnością. Ale co to w ogólne jest?“
    “ Z tym pojedzie Pan na swoje spotkanie bez stresu w biznes klasie, następnie zrelaksuje się w wagodnie sypialnianym“
    „Och, to brzmi dobrze. Czy na pokładzie znajduje się także bufet, dają tam kiełbasę, mój przyjacielu?“
    „Nie, ale punkt usług. Dostanie Pan pakiet zdrowych przekąsek“
    Bądź cool, mów po niemiecku, potrafisz mówić ze mną troszkę po niemiecku?
    Baź cool, mów po niemiecku ze mną, prawdopodobnie później Pana zrozumiem.
    „dzień dobry, szukam małego samochodziku albo czegoś w tym charakterze“
    „Mamy coś specjalnego super sportowy Roaster. Ze wszystkimi aksesoriami, bezdotykową kierownicą i szyberdachem “
    „Miałem coraz większy mętlik w głowie“
    „Ma także na niebieskim panelu, zieloną nawigację i czujniki – to jest to! “
    tak, da się lubić ale mnie to nie interesuje, uważam, ze potrzebuję żuka“
    “ O tak! Miał Pan na myśli chrząszcza!“
    Bądź cool, mów po niemiecku, potrafisz mówić ze mną troszkę po niemiecku?
    Bądź cool, mów po niemiecku ze mną, prawdopodobnie później Pana zrozumiem.
    „Miałem ochotę coś zjeść, co wezmę na drogę? “
    Woli Pan wieprzwiną, grilowany bekon, nuggetsy, abco co?
    „Mamy cheesburgery, kanapaki,, z przekąsek również chipsy.“
    „Macie też frytki ziemniaczane, czerwono-białe?“
    „Mamy pieczone ziemnaki, z chrupiącą skórką w ostrym sosie Meksykańskim i serem chilli. Do tego puree, sos i surówka z białej kapusty.“
    „Słyszysz to sam? To brzmi paskudnie!“
    „Nie ma żadnych sałatek z prawdziwą kiełbasą, grubokrojoną?“
    „A może coś z kurczakiem? “
    „Nie chcę niczego takiego! Chcę coś zjeść!“
    Bądź cool, mów po niemiecku, potrafisz mówić ze mną troszkę po niemiecku?
    Bądź cool, mów po niemiecku ze mną, prawdopodobnie później Pana zrozumiem.

  • Aleksandra B kl 3 f

    Raz dwa trzy

    Chciałem kiedyś zupełnie spontanicznie wyjechać na urlop pociągiem, a jakiś facet mówi do mnie:
    „Stoi pan w kolejce przy liczniku z biletem ciągle. Chce pan jechać miedzymiastowym czy pospiesznym pociągiem?“
    „O tak, chętnie. Ale co to jest? Odpowie mi pan na pytanie?“
    „tym jedzie pan bez stresu na spotkanie w wagonie pierwszej klasy, następnie odpoczywa pan w wagonie sypialnianym.“
    „O, to brzmi dobrze. Dają tam również coś do jedzenia, kiełbasę na przykład, mój przyjacielu gdy wejdę na pokład?“
    „Niee, ale są tu punkty serwisowe. Tam dostanie pan przekąski zdrowe!“

    Bądź fajny, mów po niemiecku, mów modnie, czy możesz mówić odrobinę po niemiecku do mnie? Bądź fajny mów po niemiecku, wtedy zrozumiem cię prawdopodobnie.
    „Dzień dobry, szukam małych autek lub cos w tym stylu, nie chce żadnych wraków.“

    „Mamy coś specjalnego terenówka dla bystrzaków . Ze wszystkimi bajerami , bezdotykowa kierownica i szyberdach.“
    „Właściwie to coraz większy bałagan w głowie mam“
    „Ma również system operacyjny, wypasiony liczbowy kostium do jazdy, to ułatwia sprawę. Także dotykowe panele w pomieszczeniu z telewizja-to na humoru poprawę!“
    „O tak, to musi być fajne, ale nie tego szukam. Myślę że wezmę tutaj żuka .“
    „Ach, chodzi panu o chrzaszcza? Tego owada co żyje w gąszczach!“

    O tak,
    Bądź fajny, mów po niemiecku do mnie, mów modnie, czy możesz mówić odrobinę po niemiecku do mnie? Bądź fajny, mów po niemiecku, wtedy zrozumiem cię prawdopodobnie.“
    „Chętnie bym coś zjadł, na coś mam ochotę. Tak więc co wezmę na drogę?“
    „Może masz ochotę na grilowany boczek, panierowane udka albo coś w te desenie? Mamy burgery z serem, kanapki, przekąski i chipsy – smakują jak marzenie!“
    „Macie może frytki ziemniaczane? Zwykle, małe, czerwono-biale ?“
    „Mamy pieczone ziemniaki meksykańskim sosem polane, do tego dodatkowo, sałatki z kapusta wymieszane.“
    „Posłuchaj sam siebie, to brzmi tak nieciekawie. Nie ma żadnej mięsnej sałatki na prawdziwej tłustej kiełbasie?“
    „A może masz ochotę na coś z kurczaka?“
    „Nie jem tego,nie chce nic takiego. Ja tego nie zamawiam !“

    Bądź fajny mów po niemiecku…

    To co opowiadasz brzmi całkiem sensownie, pewnie masz rację. Jednak przecież w pewnym sensie nie rozumiem cię tak źle!“

    Bądź fajny, mów po niemiecku, mów modnie. Czy możesz mówić odrobinę po niemiecku do mnie? Bądź fajny, mów po niemiecku, wtedy zrozumiem cię prawdopodobnie!

  • Konrad

    Bardzo wolne tłumaczenie😀
    -Dziś wpadłem na pomysł, że całkiem na spontanie
    Wsiądę do pociągu, przed nastawię pranie.
    Urlop upragniony, wszystko spakowane,
    gość na stacji do mnie: Nie tak prędko panie!
    -Nie masz pan biletu, problem dość banalny
    zaraz panu sprzedam, normalny czy specjalny?
    -Co też pan nie powiesz? Budżet mam dość ścisły,
    ciekawi mnie „specjalny“, cóż to za wymysły?
    -Niedawno tu przyszło z góry zarządzenie
    po podróży lepsze zostawić wrażenie.
    Za drobną dopłatą, zero stresów, panie
    masz pan zimny browar i bonus, śniadanie!
    -Jako żem z domu tylko pączka wziął pod pachę,
    jeść nie odmówię , macie może kiełbachę?
    -Nasze linie serwują zdrowie klientom
    winogrona podamy, ryzyko zawału zmniejszą.

    Weekend (weekend) transport (transport) czy naprawdę znów zostanę w domu żeby grać na kompie w Lola?
    Weekend (weekend) transport (transport) czym ja tam dojadę i czy na wszystko starczy mi kasy?

    -Szukam samochodu na weekend w góry
    Średni, nie duży, byle przeskakiwał dziury
    -W sam raz ofertę mam tu pod ręką
    Niech no pan spojrzy na to lusterko.
    A także na panel, na skórę, na koła
    Zaręczam, nie znajdziesz takiego dokoła!
    -Z takim gabarytem niestraszna żadna stłuczka
    lecz ja nie lubię jeepów, chyba wolę żuczka.

    Weekend (weekend) transport (transport) czy naprawdę znów zostanę w domu żeby grać na kompie w Lola?
    Weekend (weekend) transport (transport) czym ja tam dojadę i czy na wszystko starczy mi kasy?

    -W ogóle nie rozumiem co chodzi Ci po głowie
    Poproś tu kolegę, może on coś więcej powie.
    Chce zjeść coś smacznego, lecz i sycącego
    Szczerze nawet powiem, że i niezdrowego.
    -Mamy wszystko czego trzeba,
    by się najeść gdy potrzeba.
    Szynka, kurczak, stek, schabowy
    Wybór mamy wyborowy.
    – Dobrze, po trochu nałóż wszystkiego
    lecz i frytek nie skąp i soli do tego.
    -Wszystkie dania w drodze, lecz wystąpił problem,
    niestety zamiast z ziemniaków, frytki powstały z buraków.
    -Co to za nonsensy? Buraki jeść ja miałem?
    Spadam i wychodzę, udam, że nie słyszałem.

  • Dariusz D.

    bądź git, mów po niemiecku

    raz,dwa,trzy

    W pociągu chciałem być
    Tak na spontanie
    pojechać na wakacje
    A ten facet mówi:
    ˝Proszę się ustawić w kolejce z z kartą zniżkową
    Chcesz pan Intercity, RailMail lub Metropolitan?˝

    ˝No pewnie ale co to właściwie jest?˝

    ˝Będzie jechał pan bez stresu pociągiem na spotkanie w pierwszej klasie biznesowej,później zrelaksuje się pan w poczekalni.˝

    ˝To brzmi wspaniale,a czy w pociągu jest stoisko z kiełbaskami,mój przyjacielu?˝

    ˝Niestety nie ale jest punkt obsługi,dostaniesz paczkę snaków na zdrowie.˝

    Bądź git(bądź git),mów po niemiecku(mów po niemiecku),możesz ze mną trochę mówić po niemiecku.
    Bądź git(bądź git),mów ze mną po niemiecku(mów po niemiecku),w tedy może cię zrozumię.

    ˝Dzień dobry szukam małego samochodu albo coś podobnego˝

    ˝Mam specjalną ofertę,terenówkę typu smart
    ze wszystkimi akcesoriami i narzędziami˝

    ˝wolałbym jakiś czerwony wóz˝

    ˝tak jest on dostępny z niebieskimi szybami,zieloną rozciągniętą flagą i z numerami˝Ponadto z panelami podwozia prosto z salonu,niezwykle wystawne˝

    ˝może być ale nie jest to co mnie interesuje,myślę że wezmę chrabąszcza˝

    ˝Ah,masz na myśli chrabąszcza˝

    ˝pewnie˝

    Bądź git(bądź git),mów po niemiecku(mów po niemiecku),możesz ze mną trochę mówić po niemiecku.
    Bądź git(bądź git),mów ze mną po niemiecku(mów po niemiecku),w tedy może cię zrozumię.
    Wyraź się bardziej zrozumiale dla mnie,bo ja niestey nie znam tego języka˝
    Bądź git,mów ze mną po niemiecku,w tedy może cię zrozumię.

    „chciałbym coś zjeść,na wynos może dostać˝

    „Czy chcesz boczek grilla,wołowinę,whoppera,nuggetsy czy co? Mamy również cheeseburgery,kanapki,frytki i inne przekąski“

    ˝czy masz frytki?czerwono-białe?˝

    ˝Są pieczone skórki ziemniaczane z sosem meksykańskim i serem chilli na gorąco.
    A razem z nimi sos i surówka z białej kapusty“

    ˝Przestań,to brzmi naprawdę smacznie.A nie masz może jakieś kiełbasianej sałatki w dużych kawałkach?˝

    ˝może chcesz kurczaka˝

    ˝nie ja niechcę wysłać wszystkiego,ja chcę jeść!˝

    Bądź git(bądź git),mów po niemiecku(mów po niemiecku),możesz ze mną trochę mówić po niemiecku.
    Bądź git(bądź git),mów ze mną po niemiecku(mów po niemiecku),w tedy może cię zrozumię.

    ˝co powiesz to brzmi dobrze,masz rację
    ale rozumiem cię źle˝

    Bądź git(bądź git),mów po niemiecku(mów po niemiecku),możesz ze mną trochę mówić po niemiecku.
    Bądź git(bądź git),mów ze mną po niemiecku(mów po niemiecku),w tedy może cię zrozumię.

  • Sie wissen :wer: 3F

    (i) RAZ (i) DWA (i )TRZY CZTEERY

    Razu pewnego chciałem pociągiem
    Na urlop w końcu wybrać się
    Aż tu raptownie, całkiem przypadkiem
    Typek jakowyś rzecze, że:
    „Pan stanie grzecznie w kolejce po bilet.
    Koleją – Paryż, Ateny, czy Milet”

    „Oj tak! Oj chętnie…. Ale co to? Jaką mam pewność, że nie wrzucisz mnie w błoto?”

    „Wolny od stresu – hej na spotkanie
    z brzuchem do góry – wylegiwanie.
    Wszystko to w klasie biznes – cymes”

    „ Przyznam (z trudności): dobrze to brzmi,
    a jadalnego znajdę ja drzwi??”

    „Niestety nie, ale nie jestem firma dęta
    Mamy, mój Panie Punkt Obłsugi Klienta.
    Znajdzie się też co na ząb,
    SPA – zdrowa skóra, chłop będziesz jak dąb!”

    Bądź cool! Szprehaj z nami! Może zechcesz po niemiecku mruknąć coś?
    Bądź cool! Szprehaj z nami! A zrozumie coś z niemczyzny każdy łoś.

    Guten Tag, poszukuje ładnej bryczki,
    Daj mi znak, żebym nie kupił nędznej Mydelniczki.

    Tak się składa, że gratka dziś nie lada – mamy terenówę, znajdzie Pan i quada.
    Voll bajerów: Hardtop, nawigacja, – słowem: pełna gracja.

    Od tego dobrobytu w głowie się czerwieni!
    W uszach morze szumi, w oczach kolor mieni.

    Bądź cool! Szprehaj z nami! Może zechcesz po niemiecku mruknąć coś?
    Bądź cool! Szprehaj z nami! A zrozumie coś z niemczyzny każdy łoś.

    Tak sobie, myślę, coś bym przekąsił

    „Skosztuj wołowe barbekju, świeżutkie nuggetsy może?
    Coś do chrupania, francuskie fryteczki w worze?
    Są pyszne kanapki, trochę cheesburgera.
    Nawet się pochwalę, gościliśmy raz Honeckera!”

    „Może coś bardziej konserwatywnego?
    Kartofli może? Winka czerwonego?”

    „Kartofli Ci u nas dostatek, ale i sos z Meksyku
    dajemy jako znak sera i chili… z nawyku. „

    „Proszę posłuchać, brzmi to paskudnie!

    Kiełbasy porządnej! Krojonej grubo!”

    „Chce Pan z kurczaczkiem? Indyka udo?”

    Tak w kulki lecieć, mogłem za młodu.
    Teraz, schnell! Jedzenie! Shneller, bo umrę z głodu!

    Bądź cool! Szprehaj z nami! Może zechcesz po niemiecku mruknąć coś?
    Bądź cool! Szprehaj z nami! A zrozumie coś z niemczyzny każdy łoś.

    Piąte przez dziesiąte – tyle ja rozumiem.
    Chociaż nie umiałem – kiedyś się naumiem.

    Bądź cool! Szprehaj z nami! Może zechcesz po niemiecku mruknąć coś?
    Bądź cool! Szprehaj z nami! A zrozumie coś z niemczyzny każdy łoś.

  • Natalia K. 3F

    Raz, dwa, trzy.
    Chciałem spontanicznie pojechać pociągiem na wakacje. I facet powiedział:
    Proszę ustawić się w kolejce ze swoją kartą kolejową w kasie biletowej. Czy chce pan pociąg InterCity, RailMail albo Metropolitain.
    “ O tak , to mi się podoba. Ale co to jest? “
    “ Będziesz jechać bez stresu aż do Twojego spotkania w pierwszej klasie pociągiem roboczym. Następnie można zrelaksować się w salonie “
    “ Och, to brzmi dobrze . I jest również stoisko z parówkami/ kiełbasą w pociągu, mój przyjacielu?“
    “ Nie, ale jest punkt obsługowy. Tam dostaniesz przekąski na zdrowie “
    Być cool, mówić po niemiecku, czy możesz ze mną trochę porozmawiać po niemiecku? Być cool, porozmawiaj ze mną po niemiecku, może wtedy ja zrozumie Cię?
    “ Dzień dobry , szukam małego samochodu , czy coś w tym rodzaju “
    “ Oh my właśnie mamy taki specjalny: Wyścigówka od Smarta. Ze wszystkimi akcesoriami, narzędziami i twardym dachem.
    “ Cóż , wolałbym czerwony samochód “
    „ Tak, jest dostępny w osłonie niebieskiej, zielonej i numerycznej. I nawet z panelowym nadwoziem z salonu – który jest niezwykle szykowny”
    „Tak, może być szykowny, ale to nie to co mnie interesuje. Wierzę w to, że wezmę tutaj żuczka/chrabąszcza.”
    „Ach, masz na myśli żuka/ chrabąszcza?”

    Być cool, mówić po niemiecku, czy możesz ze mną trochę porozmawiać po niemiecku? Być cool, porozmawiaj ze mną po niemiecku, może wtedy ja zrozumie Cię.
    „Proszę wyraź się bardziej jasno, ponieważ ja niestety nie znam/ nie mówię po tym języku”
    Być cool, porozmawiaj ze mną po niemiecku, może wtedy ja zrozumie Cię.
    „Chciałbym już iść, czy to jest możliwe?”
    „Czy chcesz boczek z wołowiny z grilla, kurczaczki, burgera czy co? Mamy cheeseburgery, kanapki, przekąski, a nawet frytki”
    „Czy macie także frytki? Czerwono-białe?”
    „Te są pieczone ziemniaczki z opiekaną skórką , z meksykańskim gorącym sosem i serem chilli. A wraz z nimi zacier i sos, surówka z białej kapusty…”
    „Przestań. To brzmi naprawdę nie ładnie. Nie masz trochę sałaty z kiełbasą z ogromnymi kawałkami?”
    „Czy chcesz mieć z kurczakiem?”
    „Nie, ja nie chcę nic wysyłać, chcę coś zjeść!”
    Być cool, mówić po niemiecku, czy możesz ze mną trochę porozmawiać po niemiecku? Być cool, porozmawiaj ze mną po niemiecku, może wtedy ja zrozumie Cię?
    „Co pan powie, brzmi dobrze. Ma pan rację. Ale tak czy owak rozumiem, że źle.”
    Być cool, mówić po niemiecku, czy możesz ze mną trochę porozmawiać po niemiecku? Być cool, porozmawiaj ze mną po niemiecku, może wtedy ja zrozumie Cię?

Schreibe einen Kommentar

